Prawo przyciągania w praktyce

Podziel się!

4.8
(5)

Prawo przyciągania to technika polegająca na zmienianiu otaczającej nas rzeczywistości dzięki wykorzystaniu sprzymierzonej potęgi umysłu i ciała, czyli ukierunkowane na konkretny rezultat działanie. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o jednej z niezwykle skutecznych technik, dzięki którym wykorzystasz prawo przyciągania w praktyce, zapraszam do czytania o zmianie nawyków w 5 krokach.

Prawo przyciągania w praktyce – działaj, jakbyś już był tam, gdzie chcesz

Podstawowym założeniem jest rozpoczęcie działania w taki sposób, jakbyś już osiągnęła zamierzony cel. Takie odwrócenie kota ogonem może wydawać się na początku dziwne i nienaturalne, jednak pomaga trwale i skutecznie zmienić nie tylko ograniczające Cię przekonania, ale nawet stworzyć nową, lepszą tożsamość.

Magia takiego podejścia (wykorzystywanego również w metodzie po nitce do kłębka) polega na wiedzy, że próbujemy dostosować się do tego, w co wierzymy. Jeśli wierzysz, że jesteś jakąś osobą, będziesz dostosowywać do tego przekonania swoje zachowania, nawyki, a nawet sposób mówienia i nastawienie do pojawiających się trudności. Tak działa prawo przyciągania w praktyce!

Poniżej znajdziesz 5 prostych kroków, dzięki którym wykorzystasz prawo przyciągania w technice działaj tak, jakbyś już tam była.

1. Kim chcesz być?

To podstawowe pytanie dotyczy wyraźnego określenia, kim chcesz być i dlaczego chcesz się taka stać. Zauważ, że nie wspominam o celach i planach, tutaj budujemy wewnętrzne poczucie spójnej tożsamości, a cele i plany są jej odzwierciedleniem.

Otwórz dziennik i zapisz, dlaczego chcesz stać się określoną osobą. Dla przykładu, jeżeli pragniesz stać się fit, zapisz sobie, jak będziesz się czuła, w jaki sposób myślała i jak zachowywała się będąc fit. Możesz opisać też, jak zmieni się Twoje ciało, Twoje ruchy i Twoja pewność siebie. Dopisz nawet, jakie ubrania będziesz nosić albo że bez problemu staniesz na rękach. Zamknij oczy i wyobraź to sobie ze szczegółami. Jeśli Twoja wizja to świetne ciało w stroju kąpielowym na tropikalnej plaży, trzymaj się jej!

2. Znajdź inspirację w innych

Czy na świecie jest ktoś, kto osiągnął już to, czego pragniesz także Ty? Pewnie tak! Chcesz napisać książkę albo założyć bloga? Dowiedz się, jak inni dokonali podobnej rzeczy przed Tobą. Ludzie sukcesu z chęcią sami stają się inspiracją dla innych, na przykład pisarze opisują swój proces tworzenia książki, self-publishing i tak dalej.

Nie chodzi o to, żebyś kopiowała innych. Masz swoją wizję siebie (patrz punkt pierwszy) i po prostu szukasz sposobów na jej osiągnięcie w sprawdzony sposób. Chcesz schudnąć? Miliony ludzi przed Tobą już to zrobiło! Pozostaje Ci tylko dostosować wskazówki do Twoich własnych możliwości, oczekiwań i posiadanych zasobów.

Aby sprawdzić, czy coś działa, musisz to wypróbować. Zawsze lepiej wypróbować coś, co sprawdziło się już w kilku (milionach) przypadków, niż wynajdywać koło na nowo. Pamiętaj, żeby bardziej skupić się na nastawieniu i nawykach ludzi, którzy Cię inspirują, niż na drobnych szczegółach. Przykładowo konkretne buty sportowe określonej marki nie sprawią, że nagle będziesz bardziej wysportowana, ale codzienne bieganie w nich już tak.

Dobrze jest inspirować się na przykład tym, jak planują swój dzień ludzie sukcesu i co robią, żeby nie marnować czasu. Ta wiedza pozwoli Ci spojrzeć bardziej obiektywnie na własny rozkład dnia.

Spróbuj uświadomić sobie sposób myślenia i działania inspirujących Cię osób i wyobraź sobie, jak wygląda Twoje życie gdy stosujesz ten sam sposób myślenia i działania. Nie skupiaj się na porównywaniu tego do Ciebie z przeszłości, skup się na sobie z przyszłości – lepszej wersji siebie samej. Takiej wersji, która osiągnęła wybrany cel.

3. Pozbądź się wszystkiego, co jest niezgodne z Twoją nową wizją siebie

Prawo przyciągania w praktyce ma wiele obliczy, a jednym z nich jest to, że podobne przyciąga podobne. Innymi słowy, im więcej czegoś masz, tym więcej tego dostaniesz. Nasza podświadomość cały czas pracuje nad urzeczywistnieniem wizji. Jeśli ciągle napotyka na swojej drodze sprzeczne sygnały, będzie działać raczej w oparciu o to, co widzi.

To co doprowadziło Cię do miejsca, w którym jesteś, nie zaprowadzi Cię dalej. Jeśli chcesz zmienić swoje życie, musisz robić mniej tego, co robiłaś do tej pory i zastąpić to nowymi nawykami.

Prostym (i czasem bolesnym, jeśli podejdziesz do niego naprawdę szczerze) ćwiczeniem jest wzięcie kartki papieru, przedzielenie jej na dwie części pionowo i napisanie w lewej kolumnie Teraz, a w prawej Lepsza wersja. A teraz całkowicie szczerze: po lewej stronie piszesz, co Ci nie służy w obecnym życiu. Od spraw wydawałoby się banalnych, jak picie zbyt małej ilości wody, spóźnianie się do pracy, jedzenie, które czujesz że Ci nie służy aż po kontakty towarzyskie, które Cię dołują… Zapisz wszystko, co Ci przyjdzie do głowy.

4. Prawo przyciągania w praktyce: zawrzyj w swoim życiu to, czego pragniesz

Teraz czas na kolumnę prawą. Tutaj napisz, jak wygląda lepsza wersja tych samych rzeczy? Ile wody pijesz dziennie? O której wstajesz, żeby zdążyć do pracy? Co jesz, że czujesz się tak świetnie? Z kim się spotykasz?

Życie to zmiana. Ty jesteś zmianą. A wielkie zmiany wynikają z drobnych, codziennych ulepszeń. Czasem niedostrzegalnych, ale w dłuższej perspektywie dających ogromne rezultaty.

Zamknij oczy i wyobraź sobie siebie wykonującą te czynności, towarzyszące temu emocje i poczucie spełnienia. A potem przenieś to na codzienne życie. To najtrudniejsza, a zarazem najbardziej satysfakcjonująca część zmiany siebie.

Podstawowe zasady, o których warto pamiętać:

  • Podobne przyciąga podobne. Jeśli myślisz, że nie masz na coś czasu, tak będzie.
  • Prawo przyciągania jest neutralne. Dostajesz to, o czym myślisz. Jeśli przez większość czasu myślisz o tym, czego nie chcesz, to co da Ci Twój umysł? No właśnie!
  • Czy to, co robię teraz, przybliża mnie do mojej wizji? Jeśli nie, porzuć to natychmiast!
  • Dostosowuj się, zamiast rezygnować. Jeśli pada i nie możesz trenować na dworze, potrenuj w domu. Poprzestawiaj grafik, ale nie rezygnuj!

5. Żyj swoją wizją – stwórz siebie na nowo

Nie przepadam za określeniem jak odnaleźć siebie? To tak jakbym siebie gdzieś po drodze zgubiła. Tworzę siebie każdego dnia na nowo. Jeśli czuję się zagubiona, to znaczy że stworzyłam osobę, która mi się nie podoba. Nie ma w tym nic złego, a wręcz przeciwnie. Jeśli widzisz, co chcesz zmienić w sobie i dlaczego, to masz wysoką samoświadomość.

Pamiętaj tylko, że nie chodzi tu o dostosowywanie się do innych i robienie czegoś tylko dlatego, że ktoś tak robi. Jeśli nie chcesz ponosić kosztów zmiany, to się w to nie baw, bo i po co?

Zawsze znajdziesz dobrą wymówkę, jeśli chcesz. A im większe doświadczenie życiowe masz, tym więcej wymówek w zanadrzu. Jeśli wolisz wybierać taką drogę – to rób to świadomie i nie narzekaj na swoje życie. Nikt za Ciebie nie zmieni Twojej codzienności. Możesz zatrudnić najlepszego trenera, ale on za Ciebie treningu nie wykona.

Jak poradzić sobie z wymówkami? Skup się na szukaniu rozwiązań. Manewruj między problemami codzienności, to są takie małe sprawdziany, jak bardzo Ci na czymś zależy. W miarę upływu czasu tych sprawdzianów będzie… mniej. Kiedy zbliżasz się do swojej wizji siebie, świat zaczyna Ci coraz bardziej sprzyjać. Najtrudniej jest na początku. A ile trwa początek? To zależy, czasem kilka dni, tygodni, a czasem kilka lat. To co, rezygnujesz czy zostajesz w grze?

Wiesz, co jest najfajniejszego w prawie przyciągania? Jak już się w nim wytrenujesz, pomoże Ci ono rozwiązywać drobne problemy, a nie tylko realizować wielkie wizje. Ważne, żebyś na swojej drodze miała odwagę dostrzegać rozwiązania, które podsuwa Ci Twoja podświadomość.

Pozostań otwarta na otrzymywanie tego, co chcesz stając się osobą, jaką chcesz być.

Wiesz, kto może Cię zatrzymać? Ty sama.

Oceń post:

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba ocen: 5

Bądź pierwszy i oceń post!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Jedna odpowiedź na “Prawo przyciągania w praktyce, czyli zmiana nawyków w 5 krokach”

Instagram