Podziel się!

5
(3)

Czy wiesz, że zanim zaczniesz dbać o innych, o swoją przestrzeń i o rzeczy, które Cię otaczają, najpierw powinnaś zadbać o… samą siebie? Niby wszędzie to słyszysz, ale czy rzeczywiście próbujesz? Mam dla Ciebie fajną ściągawkę – zebrałam ulubione rytuały dla lepszego samopoczucia w 2020 roku. Poznaj proste czynności, które uporządkują Twój dzień i zapewnią ład oraz harmonię w codziennym rozgardiaszu.

Codzienne rytuały – po co?

Wszyscy wiemy, że w życiu pewna jest tylko niepewność. Jednak poczucie względnej stabilności pozwala z lepszym nastawieniem stawiać czoła nadchodzącym przeciwnościom. Buduje też samodyscyplinę i wytrwałość, a te cechy pomogą Ci zmierzyć się z problemami, zamiast przed nimi uciekać.

Dlatego nadaj codziennym rytuałom priorytet każdego dnia. Nie odpuszczaj, nie pozwól sobie na zabiorę się za to od jutra. Jutro może nigdy nie nadejść, a Ty dalej będziesz tam, gdzie do tej pory.

Poranny rytuał – propozycje

Jaki poranek, taki cały dzień! Nie musisz wierzyć mi na słowo, po prostu to sprawdź. Dlaczego? Nasze postrzeganie rzeczywistości kształtuje kierunek, w którym podążamy. Jeśli pozwolisz emocjom opanować Twój poranek, możliwe, że zostaną z Tobą aż do wieczora. Dzięki odpowiednim rytuałom o poranku masz szansę na dobre rozpoczęcie dnia.

Oto przykładowe poranne rytuały dla lepszego samopoczucia:

  • Otwórz okna, odsłoń zasłony. Słońce i światło – to podstawa dobrze zaczętego dnia.
  • Zacznij dzień od podziękowań i wdzięcznościw końcu obudziłaś się ponownie i masz szansę przeżyć następny dzień w dobry sposób.
  • Poczytaj. Czy wiesz, że czytając 10 stron każdego dnia jesteś w stanie przeczytać średnio jedną książkę w miesiącu (300 stron), czyli 12 książek w roku? Tylko 10 minut dziennie.
  • Poćwicz. Czasem poranek to jedyny czas, kiedy możesz się poruszać dla zdrowia.
Jaki poranek taki cały dzień
Poranne rytuały pomogą Ci lepiej zacząć dzień

Co robić w ciągu dnia dla lepszego samopoczucia?

Rytuały dla lepszego samopoczucia nie muszą być praktykowane tylko rano i wieczorem. Nawet w napięty grafik dnia możesz wpleść kilka minut na:

  • Spokojne wypicie ulubionej kawy czy herbaty. Kilka minut w ciszy i samotności pozwoli zebrać myśli i podnieść wibracje na resztę dnia.
  • Wyjście na zewnątrz. Jak często pędzimy całymi tygodniami tym schematem: dom – samochód – praca – samochód – dom? Brak kontaktu z naturą powoduje wzrost niepokoju i spadek formy (zarówno psychicznej, jak i fizycznej). Czy nie możesz przejść się gdzieś piechotą? Poza tym tegoroczny lockdown trzeba chociaż próbować nadrobić pod względem ekspozycji na witaminę D3.
  • Woda i wysoko odżywcze jedzenie. Absolutna podstawa to picie odpowiedniej ilości wody. Dodatkowo to, co jesz w ciągu dnia będzie miało kluczowy wpływ na Twój poziom energii wieczorem.
Spacer to konieczny rytuał w ciągu dnia
Spacer powinien być obowiązkowym elementem dnia.

Wieczorne rytuały dla lepszego samopoczucia

Wieczór to chyba moja ulubiona pora dnia. Czas podsumowań, ale też chwila dla siebie. Kilka wieczornych czynności może odmienić Twój następny dzień.

  • Zaplanuj jutro. Co będziesz robić? Jakie masz zadania? Gdzie musisz pojechać? Jakie sprawy załatwić? Wyjmij plan ze swojej głowy i przenieś go na papier. W ten sposób oczyścisz umysł i pozwolisz sobie na relaks.
  • Ogarnij kuchnię. Nic tak mnie nie denerwuje o poranku, jak bałagan w kuchni, kiedy zmierzam po poranną kawę. Ogarnięcie nie tylko kuchni, ale uporządkowanie przestrzeni wokół siebie da Ci poczucie spełnienia i harmonii.
  • Joga. Medytacja. Książka. Coś dla ciała i coś dla ducha. Wybierz, na co masz ochotę. Polecam yin jogę przed snem. Doskonale relaksuje i odpręża.
  • Dobry zapach przed snem. Uwielbiam palić świece zapachowe wieczorem. Robię tak przy każdej sesji yin jogi. Zapach mnie uspokaja i relaksuje, a płomień świecy pomaga skupić przy medytacji. Już w sypialni, przed zaśnięciem często używam lampy do aromaterapii z naturalnym olejkiem. Lubię nawilżone i chłodne powietrze w sypialni, łatwiej się zasypia.
Wieczorny rytuał czytania
Wieczorne czytanie ułatwia zasypianie i pomaga wyciszyć umysł.

Rytuały dla lepszego samopoczucia każdego dnia

Codziennie masz wybór – robić to, co do tej pory, albo Metodą Małych Kroczków ulepszać swoje życie. Wielokrotnie podczas stresujących okresów w życiu, w czasie, kiedy byłam bardzo zajęta i odsuwałam moje rytuały na dalszy plan, zaczynałam wątpić w siebie i odczuwać coraz silniejszy wewnętrzny niepokój. A z takiego stanu mentalnego tylko krok do zajadania stresu, kiepskiego snu. Konsekwencją jest brak równowagi fizycznej i emocjonalnej, co tylko pogarsza problem (na pewno nie będziesz wtedy bardziej efektywna).

Dlatego właśnie codzienne rytuały są tak ważne. One pomagają być coraz lepszą wersją siebie we wszystkich aspektach życia.

Rytuały dla lepszego samopoczucia w 2020 roku

Oceń post:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 3

Bądź pierwszy i oceń post!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 odpowiedzi na “Rytuały dla lepszego samopoczucia w 2020 roku”

Instagram