Planowanie Metodą Małych Kroczków – jak zacząć?

Planowanie Metodą Małych Kroczków – jak zacząć?

Podziel się!

5
(5)

Tak, jak wcześniej obiecywałam – opiszę Wam dwie podstawowe metody planowania – Metodę Małych Kroczków i Metodę Dużego Skoku. Każdy z nas jest inny, dlatego dla jednego z nas planowanie Metodą Małych Kroczków okaże się strzałem w dziesiątkę, zaś dla innych lepsze będzie planowanie Metodą Dużego Skoku. Może się też okazać, że część rzeczy lepiej uda Ci się zrealizować przy zastosowaniu Metody Małych Kroczków, a część dzięki Metodzie Dużego Skoku. Wtedy jesteś typem mieszanym i zyskasz odpowiednio dopasowując wybraną metodę do siebie.

Planowanie Metodą Małych Kroczków – dla kogo?

  • Nigdy nic nie planujesz.
  • Rzadko coś planujesz.
  • Masz problemy z realizacją zadań.
  • Zmiany Cię przerażają lub się przeciwko nim buntujesz.
  • Wolisz robić coś wolniej, mniejszymi kroczkami.
Planowanie metodą małych kroczków
Planowanie metodą małych kroczków

Planowanie Metodą Małych Kroczków – korzyści

  • Mniejszy opór przy wprowadzaniu zmian.
  • Łatwiejsze wprowadzanie planu w życie.
  • Szybkie dostosowywanie metody do aktualnej sytuacji życiowej.
  • Zmiany stopniowe – w wielu dziedzinach to się sprawdza.

Planowanie Metodą Małych Kroczków – potencjalne wady

  • Dłużej czekasz na efekty.
  • Osiągnięcie zaplanowanego celu jest odwleczone w czasie.
  • Brak szybkich wyników może zdemotywować do dalszego stosowania tej metody.
  • Nie sprawdzi się, gdy trzeba radykalnie coś zmienić w krótkim czasie.

Planowanie Metodą Małych Kroczków – jak zacząć?

  • Wybierz jedną dziedzinę życia, w której chcesz zacząć planować.
  • W tej dziedzinie życia wybierz jedno zadanie, w którym chcesz osiągnąć określony cel.
  • Ten cel realizuj stopniowo, powoli, dodając do swojego planu dnia jedno małe wyzwanie każdego dnia.
  • Konsekwentnie trzymaj się planu.
  • Po określonym czasie możesz spodziewać się osiągnięcia celu.
  • Metoda Małych Kroczków świetnie sprawdzi się, gdy chcesz zacząć wcześniej wstawać lub zdrowiej jeść.

Dlaczego dla wielu z nas Metoda Małych Kroczków będzie bardzo dobrym rozwiązaniem? Bardzo ważna jest możliwość zmniejszenia oporów przed dokonaniem zmiany nawyku. Jeśli jesteś jedną z tych osób, które chciałyby coś zmienić w życiu, ale zmiany je przerażają, to wypróbuj koniecznie ten sposób planowania i realizowania zadań. Domyślam się, że zmiana całego trybu życia na zdrowszy może być dla Ciebie trudna, ale co powiesz na wypijanie jednego zdrowego koktajlu dziennie? Dodaj do tego 15-minutowy spacer. Wydaje się, że to niedużo, ale pomaga przełamać opór przed zmianami w życiu. A to już krok do zastosowania Metody Dużego Skoku, o której poczytasz już niebawem.

Oceń post:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 5

Bądź pierwszy i oceń post!

Jeśli post Ci się spodobał...

Obserwuj nas w social media!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?

Podziel się!

Dziękuję, że jesteś!
signature

Nie przegap nowych postów
Twoje powiadomienia o nowościach

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 Comments
  • Zofia
    4 sierpnia 2019

    Czekam z niecierpliwością na dalszy ciąg

Zapisz się do newslettera
Pierwsza dowiedz się o nowościach i miej dostęp do inspiracji

Previous
Jaką matę do ćwiczeń wybrać?
Planowanie Metodą Małych Kroczków – jak zacząć?