Planowanie Metodą Dużego Skoku – jak zacząć?

Planowanie Metodą Dużego Skoku – jak zacząć?
5
(1)

Istnieje wiele skutecznych metod planowania. Jedną z nich jest planowanie Metodą Dużego Skoku. Na czym polega ta metoda i dlaczego się sprawdza? Pamiętaj, że każdy z nas jest inny, dlatego dla jednego z nas planowanie Metodą Dużego Skoku okaże się strzałem w dziesiątkę, zaś dla innych lepsze będzie planowanie Metodą Małych Kroczków. Może się też okazać, że część rzeczy lepiej uda Ci się zrealizować przy zastosowaniu Metody Małych Kroczków, a część dzięki Metodzie Dużego Skoku. Wtedy jesteś typem mieszanym i zyskasz odpowiednio dopasowując wybraną metodę do siebie.

Planowanie Metodą Dużego Skoku - dla kogo?

  • Wyznajesz zasadę wszystko albo nic. 
  • Lubisz angażować się w coś w pełni, całym sercem.
  • Często masz obsesję na punkcie czegoś. Obsesji nie rozumiemy tutaj jako   czegoś negatywnego, wręcz przeciwnie – jako pasję i chęć do działania.
  • Nie masz problemu ze zmianami. Lubisz je, a wręcz uważasz, że nadają życiu smak.
  • Lubisz szybkie i skuteczne rozwiązania, chcesz widzieć rezultaty działań jak najszybciej.

Planowanie Metodą Dużego Skoku - korzyści

  • Mocna, szybko wyczuwalna zmiana.
  • Szybko zobaczysz efekty swoich działań.
  • Metoda doskonała w sytuacji zagrożenia, gdy musisz dokonać radykalnych zmian.
  • Planowanie tą metodą bardzo wzmacnia samodyscyplinę.

Planowanie Metodą Dużego Skoku - potencjalne wady

  • Metoda ta nie sprawdzi się, jeśli nie masz w sobie jeszcze dużej dawki samodyscypliny.
  • Szybkie rezultaty mogą spowodować u Ciebie prokrastynację. Czasem szybkie i radykalne zmiany bywają… bolesne (jak całkowite odstawienie cukru z dnia na dzień).
  • Metoda nie sprawdzi się, jeśli proces, który planujemy trzeba przeprowadzić według  sciśle określonych, następujących po sobie małych procesów.
Planowanie Metodą Dużego Skoku

Planowanie Metodą Dużego Skoku - jak zacząć?

  • Wybierz dziedzinę życia, w której chcesz dokonać radykalnej zmiany od dziś.
  • Stosując Metodę Patrzenia Wstecz, wyobraź sobie siebie jako osobę, która już przeszła tę zmianę.
  • Wypisz wszystkie kroki, wszystkie najdrobniejsze aspekty, które musiałeś zmienić, aby przejść przemianę.
  • Kroki wrzucasz w harmonogram. Nie od jutra! Od dziś. Od teraz. Dosłownie wypełniasz czas wszystkim, co musisz zrobić. Ale też tym, czego nie robić!
  • Metoda Dużego Skoku polega na tym, że od dziś zachowujesz się w pełni tak, jakbyś już osiągnął swój cel. Jeśli nie chcesz jeść cukru, to od dziś go nie jesz. Zachowujesz się tak, jakbyś go nie jadł od zawsze. Eliminujesz przeszkody. Odmawiasz. Przestawiasz się całkowicie.

Dlaczego Metoda Dużego Skoku się sprawdza? Po pierwsze i chyba najważniejsze – ustawiasz się na zwycięskiej pozycji. Mówiąc o sobie, że jesteś punktualną osobą i się nie spóźniasz, zaczynasz od razu zachowywać się zgodnie z tym poglądem. Co ważne, jeśli zdarzy Ci się wpadka, mniej to przeżywasz. Dlaczego? W końcu spóźnianie się jest do Ciebie niepodobne! Dlatego szybko analizujesz przyczyny, podejmujesz kroki naprawcze i dalej idziesz zaplanowaną ścieżką. To właśnie magia planowania Metodą Dużego Skoku. Jesteś tym, kim chcesz i tak się zachowujesz.

Jak planować metodą dużego skoku

Oceń post:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 1

Jeśli post Ci się spodobał...

Obserwuj nas w social media!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Joanna

Działanie jest kluczem do dobrego życia. Kto zaczął, zrobił już połowę.

4 thoughts on “Planowanie Metodą Dużego Skoku – jak zacząć?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top