Podziel się!

5
(3)

Zaczął się wrzesień, a to dla większości z nas oznacza powrót z wakacji do pracy i szkoły. Jedni z tego powrotu bardzo się cieszą i już nie mogą się doczekać nadchodzących wyzwań, innym powrót do pracy sprawia trudności. Jeśli myślami jesteś jeszcze na wakacjach, może Ci być ciężko wdrożyć się z powrotem w codzienną rutynę. Pomogę Ci i ułatwię to zadanie. Poznaj 3 proste sposoby na wydajniejszą pracę.

Sposób na wydajniejszą pracę: ogranicz użycie smartfona

Rozpraszacze to prawdziwy problem naszych czasów. Większość z nas dotyka ekranu smartfona więcej razy, niż mamy okazję na bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem. Rozpraszacze sprawiają, że spada nasza efektywność. Powoduje też wzrost niepokoju społecznego i może sprawić, że zachorujesz na FOMO (Fear Of Missing Out – lęk przed pominięciem).

Korzystaliście kiedyś z aplikacji w telefonie, która mierzy tygodniowy czas przed ekranem? O ile nie wykorzystujecie smartfona do pracy, wyniki mogą Was przerazić. Warto tego typu aplikację sobie zainstalować i zobaczyć, ile faktycznie czasu spędzamy przed ekranem.

Dotykanie smartfona to nawyk. Jak każdy nawyk możesz go kontrolować i zamienić na inny, który da Ci korzyści. Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów na ograniczenie użycia smartfona w pracy. Od razu zaznaczam, że jeśli ciągle sięgasz po telefon, będziesz odczuwać negatywne emocje. Gdy ograniczysz używanie smartfona, możesz czuć się zaniepokojony, rozdrażniony, a nawet agresywny. Wtedy dopiero zobaczysz, że bez zmiany nawyku ciężko Ci będzie o wydajniejszą pracę.

Jak ograniczyć czas przed smartfonem?

  • Wyznacz sobie czas w ciągu dnia na używanie smartfona w celach niezwiązanych z pracą. I niech ten czas będzie poza czasem pracy!
  • Jeśli używasz smartfona w celach służbowych, wypróbuj proste narzędzie, które zwie się Minutnik (w iPhone dostępne w aplikacji Zegar). Zastanów się, ile czasu zabierze Ci dane zadanie, ustaw minutnik i do dzieła.
  • Wygaś zbędne powiadomienia. Jeśli nie chcesz lub nie możesz zrezygnować z nich całkowicie, ustaw tryb Nie przeszkadzać. Wtedy powiadomienia i połączenia będą wyciszane, a Ty faktycznie skupisz się na pracy.
  • Zainstaluj i używaj aplikacji Czas przed ekranem. Dzięki temu łatwo sprawdzisz swoje postępy w ograniczaniu użytkowania smartfona.
Wydajniejszą pracę osiągniesz dzięki ograniczeniu użycia smartfona.

Sposób na wydajniejszą pracę: uporządkuj skrzynkę mailową

O bałagan w mailach bardzo łatwo. Wystarczy, że zapiszesz się na kilka list mailingowych, użyjesz służbowego adresu e-mail robiąc jakieś zakupy online albo Twój mail będzie opublikowany jako kontaktowy na stronie firmy. Spam jest przeogromny w dzisiejszych czasach, a usuwanie wiadomości, które Cię nie interesują, może zająć naprawdę sporo czasu.

Jak uporządkować skrzynkę mailową?

  • Twoim wymarzonym stanem powinien być: Skrzynka odbiorcza: 0. Oczywiście w dzisiejszych czasach o to coraz trudniej, jednak staraj się robić wszystko, aby zredukować liczbę wiadomości.
  • Rozdziel wiadomości prywatne i służbowe. Nigdy nie używaj służbowego adresu e-mail do prywatnych newsletterów czy zakupów online. Ja do tego celu mam osoby adres e-mail, na który wpada sobie cały spam, ale ja tego w ogóle nie czytam. Nawet o tym nie pamiętam, bo skrzynka służy mi tylko do przyjmowania potwierdzeń zamówień w sklepach internetowych. Korzystam z niej tylko wtedy, gdy moje zamówienie nie dociera w terminie i chcę sprawdzić, co się dzieje. Bardzo przydatna opcja.
  • Nie odpisuj na maile. Może zaskakująca rada, ale nie wszystkie maile wymagają odpowiedzi. Znaczna ich ilość nie. Naucz się wciskać Usuń wiadomość.
  • Wypisz się ze wszystkich list mailingowych, newsletterów. Jeśli przychodzi nowa, niechciana wiadomość wypisz się z listy i wstaw nadawcę do spamu. Usunięcie swojego adresu z wielu list bywa czasochłonne, ale ile razy w ciągu dnia wciskasz Usuń wiadomość

Sposób na wydajniejszą pracę: odłącz się od sieci

Jeśli Twoja praca częściowo odbywa się bez wykorzystania sieci, ogranicz jej dostępność. Bardzo często coś tylko na chwilę chcesz sprawdzić w internecie, a okazuje się, że na przeglądaniu stron internetowych straciłeś godzinę. To nie jest wydajna praca.

Jeśli przygotowujesz się do ważnego projektu, postaraj się wszystkie niezbędne informacje z sieci zdobyć wcześniej. A potem nie korzystaj już z internetu, aż nie skończysz zadania (lub nie zaplanujesz sobie przerwy). Ta sama zasada dotyczy przeglądania internetu w smartfonie i korzystania ze skrzynki mailowej.

Jak odłączyć się od sieci, żeby pracować wydajniej?

  • Przygotuj potrzebne materiały przed rozpoczęciem projektu.
  • Wyłącz WiFi. Poważnie. Całkowicie.
  • Jeśli nie możesz wyłączyć WiFi, zamknij program pocztowy. Nie będą Cię rozpraszać powiadomienia o nowych wiadomościach.
  • Jeśli sobie ufasz, ustaw Minutnik i pracuj nad projektem bez internetu przez określony czas. Potem chwila przerwy.
  • Jeśli sobie nie ufasz, wykorzystaj jedną z wielu dostępnych w sieci aplikacji, które blokują dostęp do konkretnych stron lub internetu w ogóle. Pracuj przez ten czas nad zadaniem. Potem chwila przerwy.

Dzięki wykorzystaniu tych prostych sposobów, możesz zwiększyć swoją wydajność w pracy nawet kilkukrotnie. Wszystko zależy od Ciebie. Jeśli chcesz poznać więcej sposobów na wydajniejszą pracę, poczytaj te artykuły:

3 sposoby na wydajniejszą pracę (Pinterest)

Oceń post:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 3

Bądź pierwszy i oceń post!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Jedna odpowiedź na “3 proste sposoby na wydajniejszą pracę”

  • […] jesteś osobą, która łatwo się rozprasza i ma trudności z koncentracją uwagi (podziękujmy rozpraszaczom), spróbuj znacznie skrócić interwał, nawet do 10 minut. Lepiej w skupieniu pracować przez […]

Instagram