poranne rytuały

Podziel się!

5
(3)

Oto proste i sprawdzone sposoby na to, by Twój dzień zaczął się lepiej. Często nie zdajemy sobie sprawy ze znaczenia drobnych, codziennych nawyków i ich wpływu na całe nasze życie. Oto poranne rytuały, które zmieniły moje życie na lepsze.

Poranne rytuały, które zmieniły moje życie na lepsze

Pamiętaj, że długofalowo większe znaczenie ma nie godzina, o której wstaniesz, ale w jaki sposób to zrobisz i co wykonasz w czasie, kiedy nie śpisz.

Oto poranne rytuały, które zmieniły moje życie na lepsze:

  1. Zastosuj regułę 5 sekund.

    Mel Robbins, autorka świetniej książki The 5 second rule (w polskiej wersji Reguła 5 sekund), podpowiada, że gdy usłyszymy dźwięk budzika, liczymy 5, 4, 3, 2, 1… i wstajemy! Takie szybkie wstawanie na początku jest bardzo trudne, przyznaję, ale gdy już się do niego przyzwyczaimy, niestraszny nam będzie przycisk drzemki w telefonie.

  2. Pościel łóżko.

    Potrzebujemy poczucia spełnienia. A jak je sobie zapewnić o poranku, gdy jeszcze nie zdążyliśmy praktycznie nic zrobić? Ścielimy łóżko! Dodatkowy bonus: jak już się wysilisz i pościelisz łóżko, to pewnie do niego nie wrócisz aż do wieczoru.

  3. Poranna medytacja.

    Brzmi ambitnie, ale może być bardzo prosta. Możesz skorzystać ze wspomaganej medytacji albo po prostu posiedzieć w ciszy i spokoju kilka minut. Oddychaj powoli i spokojnie, skup się na chwili obecnej. Powiedz do siebie w myślach kilka dobrych słów. Tyle wystarczy.

  4. Skup się na wdzięczności.

    Zaparz sobie poranną kawę i zapisz w dzienniku, za co jesteś wdzięczna. Możesz być wdzięczna nawet za tę filiżankę pysznej kawy o poranku. W ten sposób zmieniasz swoje podejście do życia i nawet, jeśli czeka Cię dzień pełen wyzwań, stawisz mu czoła z nową energią!

  5. Poranna dawka ruchu.

    Jeśli masz chwilę, zrób kilka asan jogi albo porozciągaj się. Nie każdy ma czas na pełny trening o poranku, ale kilka minut aktywności fizycznej obudzi Cię i dotleni. Właściciele psów mają ułatwione zadanie – spacer z psem o poranku to świetny sposób na dobre rozpoczęcie nowego dnia.

Jak widzisz, nie musisz robić kilkugodzinnej porannej rutyny (chociaż oczywiście im więcej dobrych rzeczy zrobisz o poranku, tym lepiej), aby uzyskać lepsze samopoczucie i zmienić swoje życie na lepsze.

Oceń post:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 3

Bądź pierwszy i oceń post!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Instagram