poranna rutyna przed pracą

Podziel się!

4
(4)

Dobrze mieć określony schemat postępowania każdego dnia, zanim pójdziesz do pracy (czy zasiądziesz przy komputerem podczas pracy zdalnej). Poranna rutyna przed pracą pomoże Ci dobrze zacząć dzień i sprawi, że zyskasz nie tylko lepszą perspektywę, ale też niezbędną energię do działania. Oto pięć elementów porannej rutyny, które musisz poznać.

Poranna rutyna przed pracą – 5 elementów, które musisz poznać

Potrzebny czas: 2 godz..

Oto poranna rutyna przed pracą, która składa się z pięciu elementów. Możesz zastosować je wszystkie, ale możesz wybrać na początek tylko dwa lub trzy, aby po mału tworzyć nowy nawyk.

  1. Obudź swoje ciało.

    Pierwszym elementem porannej rutyny jest aktywność fizyczna. Najlepiej byłoby zrobić z rana porządny trening, ale jeśli nie masz ku temu warunków, to chociaż się porozciągaj czy zrób krótką sesję jogi lub pilates. Jeśli masz psa, możesz wyjść z nim pobiegać. Po prostu rozruszaj swoje ciało.

  2. Obudź swój umysł.

    Ciało już nie śpi, a co z Twoim umysłem? Na początek krótka ściągawka czego nie robić. Nie sięgaj po smartfona. Nie przeglądaj social media i nie włączaj telewizora. Czy wiesz, że złe nawyki nie mogą być po prostu usunięte, tylko trzeba je zastąpić dobrymi (poczytaj Atomowe nawyki Jamesa Clear’a) Jak obudzić umysł? Możesz przeczytać fragment dobrej książki, zapisać kilka słów w dzienniku i medytować.

  3. Zrób coś dla swoich celów.

    Każdego dnia zrób mały krok w kierunku swoich celów, niezależnie od tego, czy są to cele zawodowe czy osobiste. Nawet jeśli masz tylko kilka minut, zawsze jesteś o trochę do przodu.

  4. Zainspiruj się.

    Dobrze jest, abyś inspirowała się każdego dnia. Możesz posłużyć się inspirującymi cytatami (znajdziesz ich mnóstwo w internecie, ja prowadzę własny zeszyt). Możesz wybrać afirmację dnia, którą będziesz powtarzać. Spróbuj techniki wizualizacji, dzięki której zobaczysz cele lub nadchodzący dzień we własnym umyśle.

  5. Zrób dla siebie coś dobrego o poranku.

    Ostatnim krokiem jest sprawienie sobie małej przyjemności, czyli czegoś, co sprawi Ci radość. Przytul dzieci, posłuchaj ulubionej muzyki, porozmawiaj z kimś bliskim albo po prostu… ułóż sobie fajną fryzurę.

Które elementy porannej rutyny przed pracą chciałabyś wdrożyć od zaraz i dlaczego?

Oceń post:

Średnia ocena 4 / 5. Liczba ocen: 4

Bądź pierwszy i oceń post!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 replies on “Poranna rutyna przed pracą – 5 elementów, które musisz poznać”

  • Anna
    28 czerwca 2021 at 17:09

    Wszystko pięknie ale jeżeli muszę być w pracy na 6.00 to biorąc pod uwagę fakt, że 30 min potrzebuję na dojazd to powinnam wstać o 3.30… Mało realne…

    • 30 czerwca 2021 at 08:46

      Czasu na sen długofalowo nie “zabierzemy”, to prawda (próbowałam, skutki były opłakane). Co możesz zrobić w takiej sytuacji? 1. Chodzić wcześniej spać. 2. Część porannej rutyny “przełożyć” na wieczór 3. Połączyć elementy rutyny, aby zajęły o wiele mniej czasu: afirmację przygotuj wieczorem i połóż na stole, załóż słuchawki i posłuchaj audiobooka podczas ćwiczeń 🙂

      Jeśli masz naprawdę mało czasu, wybierz chociaż jedną rzecz o poranku, która sprawia Ci najwięcej radości (lub daje najlepsze efekty). Pozdrawiam ciepło!

Instagram