Wbrew pozorom rozpraszać mogą Cię nie tylko powiadomienia z Facebooka i przychodzące maile (więcej na temat zwiększania wydajności w pracy i nie tylko przeczytasz tutaj). Tak samo mocno, a nawet mocniej mogą rozpraszać Cię inni ludzie! Rozpraszać może też bałagan, włączone radio czy telewizor.
Jeśli nie wierzysz, zastanów się, ile czasu zajmuje Ci rozwiązywanie spraw innych? Oczywiście nie mówimy o sprawach zawodowych, które musisz dla innych zrobić, ale o wyręczaniu. Nie chodzi o to, aby być nieuprzejmym, ale jeśli robisz akurat coś ważnego, możesz przecież zaoferować swoją pomoc później (o ile chcesz). Jeśli nie chcesz przyjąć oferty, którą Ci się proponuje, powiedz o tym od razu. Spotkanie rodzinne przeciąga się w nieskończoność, a Ty będziesz do wieczora siedzieć nad projektem? Dlaczego szczerze nie powiesz, że musisz już iść?