Jeśli stworzyłaś profesjonalnego maila, spójne konto, rozwijasz swoje zasięgi i angażujesz obserwatorów, masz dobrą ofertę i odnosisz się do innych z szacunkiem, z pewnością odniesiesz sukces. Uwierz w to. Ale pamiętaj, każdy biznes rozwija się latami. Niemcy mają interesujące powiedzenie, żeby dać nowej firmie 1000 dni. Po tym czasie można stwierdzić, czy przetrwa na rynku.
Daj sobie czas. Daj swojemu Instagramowi czas. Bądź autentyczna, obecna i aktywna stale. Ta praca nie jest łatwa. Nie jest to wbrew pozorom kilka minut na zrobienie zdjęcia. To proces, który wymaga planowania, organizowania i dbania o wiele czynników.
Co zrobić, gdy firma odmówi współpracy?
Co zrobić, jeśli firmy, z którymi chcesz współpracować. nie odpowiadają? Po pierwsze, upewnij się, czy na pewno otrzymali Twoją wiadomość. Czasem filtr antyspamowy błędnie uzna Twoją wiadomość za spam. Napisz do firmy, czy Twoja propozycja dotarła. Jeśli dotarła i otrzymałaś odpowiedź odmowną, przeanalizuj ją, a także poproś o podanie przyczyn (to pomoże Ci ulepszyć ofertę w przyszłości).
Podstawowe przyczyny (poza wymienionymi w poprzednich akapitach błędami), dla których firmy odmawiają współpracy z influencerami:
- Twój target nie jest ich targetem docelowym;
- Ich budżet marketingowy jest w tym momencie domknięty;
- Nie interesuje ich taka forma reklamy;
- Zrazili się poprzednimi, nieudanymi współpracami;
- Nie pasujesz do ich wizji rozwoju;
- Twoje konto ma za małe zasięgi niezgodne z wytycznymi.
Czy masz na powyższe wpływ? Oczywiście możesz rozwinąć swoją społeczność odbiorców i z biegiem czasu znaleźć inny target. Ale czasem po prostu współpraca się nie uda. Nie poddawaj się. Może jeszcze Wasze drogi się połączą.