Wieczorne nawyki, za które podziękujesz sobie rano

Podziel się!

5
(2)

To, jak zakończysz dzień, będzie miało wpływ na następny poranek. Pewne rzeczy robimy wieczorem intuicyjnie lub już dawno udało nam się wypracować część dobrych rytuałów. W dzisiejszym artykule mam dla Ciebie wieczorne nawyki, za które podziękujesz sobie rano.

Wieczorne nawyki, za które podziękujesz sobie rano

  • Wyznacz czas na sen i relaks. Wiem, że to trudne w dzisiejszych czasach, ale stała pora chodzenia spać zmieni Twoje życie na lepsze. Opcję ustawienia czasu na relaks znajdziesz np. na Apple Watch czy iPhone.
  • Nie sięgaj po elektronikę. Gdy zabrzmi powiadomienie o czasie na sen, odłóż telefon, wyłącz telewizor czy laptop. Sięganie po urządzenia elektroniczne przed snem zaburza proces zasypiania.
  • Uważaj na to, co jesz i pijesz. Ciężkie posiłki i napoje alkoholowe utrudniają zapadnięcie w sen i szkodzą Twojemu ciału.
  • Poczytaj książkę przed snem. Pamiętaj, aby zapewnić sobie dobre oświetlenie do czytania. Listę polecanych przeze mnie książek znajdziesz tutaj.
  • Dokładnie zmyj makijaż. Nie ma znaczenia, która jest godna, ani jak bardzo jesteś zmęczona. Jeśli pójdziesz spać w makijażu, Twoja skóra będzie w gorszej kondycji, a Ty i tak będziesz musiała zmyć makijaż rano.
Jak zasnąć szybciej?
Przytulna sypialnia to zaproszenie do wieczornego relaksu.
  • Weź ciepłą kąpiel. Ciepła kąpiel pomaga się odprężyć i przygotować do snu. Uzasadnienie naukowe: przed snem temperatura naszego ciała lekko spada. Dzięki ciepłej kąpieli tuż po wyjściu z niej doświadczysz spadku temperatury ciała, co da mu sygnał, że czas iść spać.
  • Masz problemy ze snem? Posłuchaj muzyki. Wieczorne nawyki wielu z nas opierają się na słuchaniu muzyki przed snem. Doskonale działają np. odgłosy deszczu czy szum fal.
  • Rozciąganie, joga i ćwiczenia oddechowe to sposób na spokojny sen. Stretching i masaż ponadto zapobiegają skurczom, które mogłyby Cię wybudzić w nocy.
  • Medytuj. Jeśli będziesz medytować przed snem, uspokoisz ciało i umysł i łatwiej uwolnisz się od gonitwy myśli.
  • Przygotuj sypialnię na sen. Obniż temperaturę w sypialni, otwórz okno, żeby wpuścić trochę świeżego powierza. Jeśli za oknem jest źródło światła, zainwestuj w zaciemniające rolety lub zasłony.

Dodatkowy wieczorny nawyk, który pomaga mi zasnąć

Jednym z wieczornych nawyków, z których odnoszę bardzo duże korzyści, jest zapisanie listy zadań na następny dzień i pisanie dziennika. Oba te nawyki pomagają mi się uspokoić i ułatwiają relaks, nawet jeśli nadchodzący dzień zapowiada się stresująco.

Kiedy wiesz, co Cię czeka, łatwiej się z tym zmierzysz. Dobrej nocy!

Oceń post:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 2

Bądź pierwszy i oceń post!

Przykro nam, że post okazał się nieprzydatny.

Pomóż nam go ulepszyć!

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten post?

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Instagram