Dlaczego Twoja lista zadań się nie sprawdza?
Lista rzeczy do zrobienia to przydatne i podstawowe narzędzie, które pozwala Ci zarządzać własnym czasem. Jednak często zdarza się, że mimo najszczerszych chęci nie jesteś w stanie zrealizować zadań z listy. Być może uważasz wtedy, że nie nigdy nie będziesz zorganizowana. Zanim się poddasz, sprawdź dlaczego Twoja lista zadań się nie sprawdza?
Dlaczego Twoja lista zadań się nie sprawdza?
Istnieją cztery podstawowe błędy podczas tworzenia list rzeczy do zrobienia. Sprawiają one, że Twoja lista zadań się nie sprawdza. Oto one:
- Twoja lista zadań jest w zbyt wielu miejscach
Jak to cudownie móc zainstalować nową aplikację do zarządzania listami zadań! Asana, Trello, Todoist… ah, jest jeszcze stary dobry Excel i notatnik. Do tego urocze notesiki z mnóstwem wpisów, małe karteczki samoprzylepne… stop! Jeśli masz listy zadań w zbyt wielu miejscach, z pewnością nie przejrzysz każdej z nich. A już na pewno nie zrobisz wszystkich zadań z listy. Wprowadź minimalizm w listach zadań i utrzymuj je maksymalnie w dwóch miejscach.
- Co z oczu to z myśli
Nie dość, że masz listy rzeczy do zrobienia w zbyt wielu miejscach, to jeszcze… zapominasz do nich zajrzeć. Lista zadań jest skuteczna tylko wtedy, gdy działasz na jej podstawie. To kwestia nawyku, który po prostu trzeba wypracować. Przeglądaj listę zadań codziennie rano lub wieczorem. Wtedy na pewno zrobisz to, co trzeba, wtedy, kiedy trzeba.
- Jesteś optymistką
Dobrze jest mieć pozytywne nastawienie, jeśli jest połączone z odrobiną realnego podejścia do posiadanego czasu. Zwykle nasze listy zadań są o wiele dłuższe, niż czas, jaki mamy na ich wykonanie. Sama się na tym łapię, dlatego zaczęłam robić kolejny audyt czasu (możesz do tego wykorzystać na przykład aplikację typu Toggl, działa też na Apple Watch). Dopawanie faktycznych możliwości do oczekiwań zwiększy Twoją produktywność i zmniejszy frustrację.
- Nie używasz przypomnień
Przypomnienia o zadaniach możesz ustawić w każdym systemie operacyjnym, kalendarzu czy telefonie. Nie ma problemu, żeby takie przypomnienia pisać ręcznie w kalendarzu lub plannerze. Od przypomnienia o wymianie końcówek szczoteczek elektrycznych przez pytanie, czy Klient odezwał się w sprawie wysłanej oferty aż po zbliżający się termin wysłania PITów. Przypomnienia sprawiają, że pamiętasz o priorytetach.
1 komentarz