Dobre nawyki w pracy zdalnej – wprowadź już dziś!

Joanna

Podziel się!

Praca zdalna w jednych biurach zagościła na dobre, w innych jest dodatkiem. Niezależnie od tego, w jakiej sytuacji jesteś, pracy zdalnej będzie w Twoim życiu coraz więcej. Jeśli masz dzieci – w ich życiu praca zdalna znajdzie z pewnością stałe miejsce.

Dobre nawyki w pracy zdalnej - jak pracować z domu?
Możesz poczuć się pewnie pracując z domu!

Do pracy zdalnej można podejść na kilka sposobów. Możesz uznać, że to zło konieczne i z utęsknieniem wyczekiwać na powrót do biura. Jest też inna droga: potraktowanie pracy na odległość jako wyzwania i stawienie mu czoła. Praca w domu nie jest łatwa, ale może być niesamowicie satysfakcjonująca. Oto dobre nawyki w pracy zdalnej do wprowadzenia od zaraz.

Dobre nawyki w pracy zdalnej dla lepszej produktywności

Jeśli chcesz efektywnie wykonywać zadania podczas pracy zdalnej, musisz sobie uświadomić brutalną prawdę: tylko Ty kontrolujesz swój czas. Nie szef, tylko i wyłącznie Ty. Zanim zaczniesz się buntować i opowiadać o wyjątkach od tej zasady – wszystko sprowadza się do poczucia odpowiedzialności za siebie. Jeśli przyjmujesz odpowiedzialność za swoje decyzje, dzieje się to także w aspekcie czasu.

Zdradzę Ci sekret: o dobrym wykorzystaniu dostępnego czasu decydują Twoje codzienne nawyki. Tak się dzieje zarówno w domu, jak i w pracy.

Drobne przyjemności umilą pracę zdalną.

Dobre nawyki w pracy zdalnej do wprowadzenia od zaraz

Dobre nawyki w pracy zdalnej do wprowadzenia od zaraz:

  1. Stwórz harmonogram dnia.

    Twój własny rozkład jazdy powinien zawierać bloki czasowe, mini cele i kamienie milowe. Masz już harmonogram? Teraz zacznij się ścigać sama ze sobą, żeby osiągnąć własne cele. Dobrym sposobem na skupienie się jest zastosowanie techniki Pomodoro.

  2. Przerwa co godzinę.

    Skupienie jest wspaniałe, ale nie zapominaj o przerwach. Ja mam tendencję do pomijania przerw (szczególnie, gdy stosuję Pomodoro). Wstanie na chwilę, przeciągnięcie się czy wypicie szklanki wody zrobi różnicę w Twoim poziomie aktywności.

  3. Najtrudniejsze zadanie wykonaj… kiedy czujesz się najlepiej.

    Jeśli masz najwyższy poziom energii o poranku – świetnie, zjedz tę żabę. Ale gdy nabierasz sił dopiero około południa, wtedy powinnaś zabrać się za to, co najcięższe.

  4. Pojaw się w pracy 15 minut szybciej.

    Spokojnie usiądź do komputera, weź łyk kawy lub wody i przygotuj się do nadchodzącego dnia. O wiele lepsza metoda niż siadanie do pracy w ostatniej chwili – redukuje Twój stres o poranku.

  5. Ustal godziny, w których odpowiadasz na emaile.

    Jeśli Twoja praca na to pozwala, zrób to koniecznie! Wyłącz też powiadomienia o nadchodzących mailach poza tym czasem.

  6. Czas na zadania bez zakłóceń.

    Oczywiście, każda praca zdalna wymaga innych zadań do wykonania. Rzeczy, które wymagają skupienia nie powinny być przerywane niechcianymi telefonami czy wiadomościami. Zaplanuj czas w harmonogramie na pracę bez rozpraszaczy każdego dnia.

  7. Lista zadań czy lista priorytetów?

    Które zadanie jest najważniejsze, a które najpilniejsze? Co da Ci najlepszy wynik w najkrótszym czasie? Jeśli tego nie wiesz, możesz cały dzień coś robić i… nie zrobić nic ważnego. Wykorzystaj śmiało ulubioną metodę priorytetyzacji zadań, np. ABCDE.

  8. Zadbaj o swój wygląd, gdy pracujesz zdalnie.

    Dlaczego warto? Obniżysz swój poziom niepokoju. Jeśli istnieje choćby cień szansy, że czeka Cię spotkanie na Zoom’ie lub videorozmowa, koniecznie, powtarzam, koniecznie wyglądaj profesjonalnie.

Jak pracować lepiej z domu?

Codziennie staraj się być lepsza o 1% niż wczoraj.

Pamiętaj, że dobre nawyki tworzy się z czasem. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z pracą zdalną, pomocne będą także te artykuły:

Dobre nawyki w pracy zdalnej jak skutecznie pracować z domu?

Co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 komentarz