Forbes Women Polska – pierwsze wydanie i moja opinia
Spis treści
TogglePodziel się!
Klasyczne wydanie Forbes w Polsce czytam już kilka lat. Od zawsze było to dla mnie źródło inspiracji i motywacji do osiągania kolejnych celów. Przyznam szczerze, że bardzo się zdziwiłam, gdy dowiedziałam się, że na polski rynek wydawniczy zawita Forbes Women Polska.
Długo polowałam (dosłownie!) na pierwszy numer. Nie było w kilku kioskach ruchu, a nawet na sieciowych stacjach benzynowych. W końcu udało mi się nabyć pierwsze wydanie Forbes Women Polska.
Forbes Women Polska - pierwsze wrażenie
Okładka pierwszego numeru bardzo mi się spodobała, wspaniały wybór inspirującej Kobiety Sukcesu. Okładka zdecydowanie zachęca do sięgnięcia po Forbes Women Polska Po otwarciu rozczarował mnie jednak użyty papier, wiem, że teraz jest trend eko i jak najbardziej go szanuję, ale zdziwił mnie jego dobór.
Sam rozkład magazynu, użyte czcionki i grafiki są bardzo czytelne, nowoczesne i nawiązują stylistyką do konstrukcji obecnych w stronach internetowych. Bardzo mi się to podoba, ułatwia czytanie i zachęca do sięgnięcia po więcej.
Forbes Women Polska - jak podobały mi się artykuły?
Oczywiście nie będę tutaj wdawać się w wiele szczegółów dotyczących tematyki artykułów, aby nie zepsuć innym przyjemności z czytania. Tematyka obraca się w większości wokół tematów związanych z sytuacją kobiet na rynku pracy. Poruszane są kwestie ciąży i urlopów macierzyńskich, a także możemy poczytać o nierównościach w wynagrodzeniu kobiet i trudnościach w awansie.
Gdyby nie mój charakter buntowniczki i wojowniczki, mogłabym się trochę tymi artykułami załamać. Wiem, że jest to ważne dla kobiet zagadnienie, ale wolę czytać więcej o szansach rozwoju i możliwościach, niż o ograniczeniach.
Rewelacyjne artykuły o kobietach sukcesu działają na mnie zawsze motywująco i tutaj świetnych wywiadów nie brakuje! Podobnie rewelacyjnie napisana jest cała Strefa Rozwoju, moja ulubiona część całego wydania! Szczególnie z racji swoich zainteresowań polecam Trendy Przyszłości (mam nadzieję, że dział zostanie rozbudowany!). Rewelacyjny artykuł Koniec z kompleksem królowej ula otwiera oczy i sprawia, że chcę mocniej pracować nad poprawą niektórych nawyków.
Zdziwiła mnie (pozytywnie!) niewielka ilość reklam oraz artykułów sponsorowanych. Obecnie magazyny i czasopisma są nimi wręcz przepełnione (aż trudno dotrzeć do jakiegoś artykułu), jednak w Forbes Women Polska mamy do czynienia z sytuacją odwrotną. Reklamy są uzupełnieniem, dodatkiem. Nie są nachalne, a wręcz przyjemne w odbiorze i mnie nie drażnią.
Forbes Women Polska - co bym dodała, co bym zmieniła?
Dodałabym więcej wywiadów, dla mnie opowieści o czyjejś drodze na szczyt są najbardziej inspirujące i motywujące do działania. Poszerzyłabym też dział Strefa Rozwoju, gdyż od zawsze uwielbiam się uczyć nowych rzeczy i takie działy chłonę jak gąbka. W dziale Strefa Prywatna umieściłabym więcej wzmianek o nowoczesnych sprzętach, aplikacjach i technologiach ułatwiających życie. Bardzo podoba mi się artykuł o power dressing, a styl Claire Underwood jest dla mnie wzorem do naśladowania! Z chęcią przeczytałabym też artykuł o możliwych źródłach poszukiwania finansowania wśród zewnętrznych inwestorów.
Forbes Women Polska - czy warto kupić?
Przyznam szczerze, że byłam lekko sceptyczna, gdy dowiedziałam się, że pojawia się w Polsce Forbes Women. Wydawało mi się, że takie rozróżnienie spowoduje sztuczne podziały, że Forbes od teraz czytają mężczyźni, a kobiety powinny zostać przy Forbes Women. Po przeczytaniu magazynu zmieniłam zdanie. Merytorycznych treści nie brakuje, nie jest to magazyn „kobiecy”, tylko przybliżający zagadnienia dotyczące kobiet w biznesie. Dlatego rekomenduję go zdecydowanie zarówno kobietom, jak i mężczyznom. I z niecierpliwością czekam na następne wydanie!
Udostępnij
Joanna
Działanie jest kluczem do dobrego życia. Kto zaczął, zrobił już połowę.